Vakar valdība nespēja vienoties par papildu līdzekļu piešķiršanu pasažieru dzelzceļa pārvadājumiem, līdz ar to, iespējams, jau drīzumā varētu palielināties vilcienu biļešu cenas vai būs jāslēdz atsevišķi dzelzceļa maršruti.
Vakar valdība nespēja vienoties par papildu līdzekļu piešķiršanu pasažieru dzelzceļa pārvadājumiem, līdz ar to, iespējams, jau drīzumā varētu palielināties vilcienu biļešu cenas vai būs jāslēdz atsevišķi dzelzceļa maršruti, un tas noteikti skars arī jelgavniekus.
Satiksmes ministrija lūdza šā gada valsts budžeta grozījumos paredzēt vēl 4,2 miljonus latu, norādot, ka pretējā gadījumā būs par vismaz 50 procentiem jāpaaugstina biļešu cenas vai jāslēdz dzelzceļa maršruti. Papildu līdzekļi nepieciešami, jo pasažieru pārvadātājiem zaudējumus radījis infrastruktūras maksas palielinājums no šā gada 28. maija.
Pret šādu risinājumu kategoriski iebilda Ministru prezidents Aigars Kalvītis. Viņš pauda neizpratni, kādēļ visas pasažieru dzelzceļa pārvadājumu problēmas jārisina ar dotācijām. Pēc viņa domām, tas būtu jādara kompleksi, paaugstinot arī biļešu cenas.
Savukārt, kā informē ziņu aģentūra LETA, satiksmes ministrs Krišjānis Peters vērsa kolēģu uzmanību uz to, ka dzelzceļš pilda sociālu funkciju. Viņš norādīja, ka pasažieru dzelzceļa pārvadājumi tiek dotēti visā pasaulē, izņemot Japānu.
Valdība uzdeva Satiksmes ministrijai tuvāko mēnešu laikā izvērtēt iespēju, kā samazināt pasažieru pārvadātājiem radušos izdevumus, – vai nu paaugstinot biļešu cenas, vai arī samazinot vilcienu skaitu. Valdība varētu nolemt segt tikai daļu zaudējumu. Ja papildu finansējums netiks piešķirts, no 28. maija par 38,9 procentiem būs jāsamazina pārvadājumu intensitāte. Starp atceļamiem vilcieniem tiek minēti arī vairāki Jelgavas virziena elektrovilcieni. Otra alternatīva ir no 1. jūnija par 50 procentiem paaugstināt biļešu cenas.