Saistībā ar nesenajiem notikumiem Ventspils vidusskolā, kur kāds jaunietis ar nazi apdraudējis klasesbiedrus un skolotājus, Jelgavas Izglītības pārvalde ar anketu palīdzību nolēmusi izpētīt, cik droši, saprasti jūtas skolēni.
Saistībā ar nesenajiem notikumiem Ventspils vidusskolā, kur kāds jaunietis ar nazi apdraudējis klasesbiedrus un skolotājus, Jelgavas Izglītības pārvalde ar anketu palīdzību nolēmusi izpētīt, cik droši, saprasti un atbalstīti jūtas skolēni mūsu pilsētas mācību iestādēs.
Kā “Ziņas” informēja Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza, aizvadītajā nedēļā skolās izdalītas anketas ar jautājumiem un šajās dienās tiek apkopoti rezultāti. Anketu skaits un izplatība izvēlēta tā, lai aptvertu ap 50 procentu 6. – 12. klašu audzēkņu katrā vecuma grupā. Gradācija atbildēs uz 21 apgalvojuma formā uzdoto jautājumu ļaus novērtēt, cik droši jūtas bērns vai jaunietis skolā, kādas ir viņa attiecības ar klasesbiedriem un pedagogiem, vai viņš saņem atbalstu savu problēmjautājumu risināšanā utt.
Izglītības pārvaldes vadītāja uzsver, ka drošība izglītības iestādēs vienmēr bijusi pašvaldības prioritāte: ne vien ugunsdrošība un skolēnu drošība uz ielām, bet arī bērnu attiecības savā starpā un ar pedagogiem. G.Auza neslēpj, ka dažkārt līdz pārvaldei nonāk ziņas par kādu saskarsmes problēmu mācību iestādē, un, pēc viņas domām, tas nav jāvērtē negatīvi. “Izglītības pārvalde ir atvērta iestāde, mēs strādājam, lai palīdzētu un atbalstītu gan pedagogus viņu darbā, gan audzēkņus un vecākus,” uzsver vadītāja.
Aptauja, kas šoreiz izvēlēta kā ārpuskārtas līdzeklis, tikai papildinās jau iepriekš veikto šajā jomā, īpaši akcentējot labu un draudzīgu attiecību veidošanu kā starp audzēkņiem, tā arī izglītības darbiniekiem un skolēniem. Pēc informācijas iegūšanas sadarbībā ar skolu direktoriem, psihologiem, sociālajiem pedagogiem un Jelgavas tiesībsargājošajām institūcijām plānots izvirzīt un īstenot papildu pasākumus.
Pēc presē izskanējušajām ziņām, Ventspils 1. ģimnāzijas audzēknis savā rīcībā esot ietekmējies no datorspēlēm, taču atklājušies arī fakti par viņa sliktajām attiecībām ar klasesbiedriem ilgākā laika posmā, kas veicinājis atstumtības izjūtas un atriebības domas.