Svētdiena, 14. decembris
Auseklis, Gaisma
weather-icon
+-4° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Vairs nav jāsmērē rokas

Jaunākās tehnoloģijas strauji iekaro ne tika biznesa vidi, bet arī izglītības sistēmu. Jelgavas Valsts ģimnāzijā ierīkota interaktīva tāfele, kas mācību priekšmetu palīdz pasniegt plašāk, uzskatāmāk un interesantāk.

Jaunākās tehnoloģijas strauji iekaro ne tika biznesa vidi, bet arī izglītības sistēmu. Jelgavas Valsts ģimnāzijā ierīkota interaktīva tāfele, kas mācību priekšmetu palīdz pasniegt plašāk, uzskatāmāk un interesantāk.
“Divpadsmitajai klasei mācīju par logoritmiskajām funkcijām un uzdevu skolēniem uzzīmēt grafiku. Domāju – kamēr viņi zīmēs, arī es ar datoru to izdarīšu. Klasē valdīja klusums, šķita, visi savā nodabā strādā, bet tad ieraudzīju dažus pat ar izbrīnā pavērtu muti. Manu darbošanos varēja redzēt uz jaunās tāfeles – kā top asis, kā zīmulītis “pastaigājas” un visu sazīmē. Tagad pie tā jau pieraduši,” atceras Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja Sandra Rubule, kas divus mēnešus mācību procesā izmanto interaktīvo tāfeli.
“Ar jauno tāfeli ir daudz ērtāk strādāt, skolotājam vieglāk paskaidrot, var veidot trīs dimensiālus attēlus,” vērtē 12.m klases skolēni Oskars un Rihards.
Tāfeli Jelgavas Valsts ģimnāzijā izmanto galvenokārt matemātikas stundās, taču komplektā iekļautās programmas piedāvā dažādas iespējas arī citos dabaszinātņu (ģeogrāfijas, bioloģijas, ķīmijas) priekšmetos. Piemēram, pareizi izvietojot iekšējos orgānus, skolēns var “atdzīvināt” cilvēciņu.
Interaktīvās tāfeles galvenais uzdevums ir aizstāt ekrānu, uz kura ar projektoru tiek attēlota informācija no datora. Uz tās var rakstīt arī ar speciāliem rakstāmrīkiem (arī ar pirkstu). Tāfele ļoti atvieglo skolotāja darbu, bet tajā pašā laikā pedagogam stundas sagatavošanā jāiegulda laiks tās iespēju izzināšanā un plānošanā. Ja uz tāfeles rādāmo materiālu gatavo pats, izrēķināts, ka piecu minūšu demonstrējums prasījis trīs četru stundu darbu. Var izmantot arī tāfelei līdzi dotās un mācību kursos iegūtās programmas.
Jelgavas Valsts ģimnāzija interaktīvo tāfeli ieguva ES līdzfinansētā projektā “Mācību satura izstrāde un skolotāju tālākizglītība dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos”. Lai uzlabotu vispārējo zināšanu un prasmju mācīšanu un kvalitāti, sagatavotu skolotājus un uzlabotu tālākizglītību, projekts paredz arī nodrošināt kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošu materiālo bāzi.
Šajā mācību gadā ar interaktīvajām tāfelēm paredzēts apgādāt 50 Latvijas skolu, kas piedalās projektā, tostarp Jelgavas 1. ģimnāziju un Elejas vidusskolu. Nacionālais attīstības plāns paredz, ka nākamajā struktūrfondu apguves plānošanas periodā no 2007. līdz 2013. gadam projektu pakāpeniski ieviesīs visās vidusskolās.
Mācību iestādes, kur interaktīvās tāfeles jau saņemtas, nebūt nav priviliģētākas par citām, jo pilotprojektā tām jābūt kā “celmlaužiem” jauno tehnoloģiju apguvē, lai turpmāk dalītos pieredzē, uzskata Jelgavas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza.
“Centralizēta interaktīvo tāfeļu iegāde rajona skolām nav plānota, jo tas pašlaik nav aktuālākais,” atzīst rajona Padomes Izglītības pārvaldes vadītājs Uldis Gāle. “Skolu budžets ir palielināts. Ja kāda mācību iestāde tāfeles iegādi uzskata par prioritāti vai spēj to iegūt dažādos projektos – “cepuri nost!””.
Tāfeles izmaksas kopā ar projektoru sasniedz teju divus tūkstošus latu, bet iespējamo elektroenerģijas patēriņu Jelgavas Valsts ģimnāzija vēl nebija aprēķinājusi.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.