Jelgavas pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC) apkopojis statistiku par aizvadīto gadu – pērn centrā saņemti 11 188 ziņojumi, un tas ir par 217 vairāk nekā gadu iepriekš. Visvairāk ziņojumu saņemts par ielu un ietvju stāvokli, klaiņojošiem, pazudušiem un ievainotiem dzīvniekiem un pilsētas zaļajām zonām, informē Jelgavas pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldē.
POIC vadītājs Gints Reinsons pārliecināts, ka iedzīvotājiem rūp, kādā vidē dzīvo, un viņu uzticība POIC katru gadu aug. Cilvēki arvien biežāk ziņo par dažādām novērotām problēmām Jelgavā, tādējādi iesaistoties ar pilsētvidi un infrastruktūru saistītu jautājumu risināšanā, un aizvadītajā gadā saņemts par 217 ziņojumiem vairāk nekā gadu iepriekš. Statistika liecina, ka pagājušajā gadā ievērojami vairāk bijis ziņojumu par ielu un ietvju uzturēšanu – 2021. gadā saņemti 2267 šādi ziņojumi, 2020. gadā – 1345. Toties mazāk ziņojumu POIC saņēmis par pazudušiem, klaiņojošiem un ievainotiem dzīvniekiem pilsētā – pērn saņemti 900 šādi ziņojumi (2020. gadā – 1120). POIC vadītājs pieļauj – tas tāpēc, ka liela daļa iedzīvotāju 2021. gadā strādāja attālināti un mājās vairāk varēja pieskatīt savus mīluļus. G.Reinsons piebilst, ka šī tendence jau iezīmējās 2020. gadā.
Diezgan ievērojami samazinājušies ar ielu apgaismojumu saistīti ziņojumi – pagājušajā gadā saņemti 399 šādi ziņojumi, bet gadu iepriekš – 501. Jāpiebilst, ka pašvaldība jau vairākus gadus mērķtiecīgi rekonstruē un no jauna izbūvē ielu apgaismojumu, un tas uzlabojis iedzīvotāju un satiksmes drošību. Tāpat lielā daļā pilsētas apgaismojums ir nomainīts uz ekonomiskajiem LED gaismekļiem, turklāt viedās tehnoloģijas ļauj dažādus bojājumus pilsētas apgaismojuma sistēmā konstatēt attālināti un tādējādi pēc iespējas ātrāk tos arī novērst. Retāk ziņots par luksoforiem (289 reizes; 2020. gadā – 361 reizes), samazinājies arī ziņojumu skaits par pilsētas zaļajām zonām (2021. gadā – 417 ziņojumi; 2020. gadā – 470). Bet pagājušajā gadā ir pieaudzis saņemto ziņojumu skaits par ceļa zīmēm – 2021. gadā tādi bija 248 ziņojumi, bet gadu iepriekš – 111.
Kā katru gadu, informāciju POIC snieguši ne vien iedzīvotāji, bet arī avārijas un operatīvie dienesti, pašvaldības iestādes, tāpat daļa ziņojumu saņemti no Jelgavas novada iedzīvotājiem.
POIC vadītājs skaidro, ka visbiežāk informācija saņemta no jelgavniekiem, kuri par pilsētā pamanīto ziņo regulāri, jo viņi ir pārliecinājušies, ka, norādot uz pilsētā pamanītajām problēmām šādā veidā, tās tiek novērstas ātrāk. Joprojām vairākums ziņotāju izmanto iedzīvotāju atbalsta tālruņa numuru 8787 – pagājušajā gadā saņemti 8610 zvani (2020. gadā – 7539), pērn ievērojami audzis arī interaktīvajā kartē saņemto ziņojumu skaits – ja 2020. gadā tie bija 797 ziņojumi, tad pērn – 1071 ziņojums, tostarp 905 saņemti interaktīvajā kartē mājaslapā, bet 166 interaktīvās kartes versijā mobilajā lietotnē “Jelgavas pilsēta”.
Iedzīvotāju atbalsta tālrunis 8787, lietotne “Jelgavas pilsēta” un interaktīvā karte karte.jelgava.lv ļauj ziņot par risināmām problēmām, iegūt informāciju par pilsētā notiekošo un saņemt palīdzību krīzes situācijās. Saziņai ar POIC var izmantot arī e-pasta adresi info@poic.jelgava.lv vai sociālos tīklus.
Foto un infografikas: Jelgava.lv
Reklāma