Facebook kā reklāmas platformas panākumi lielā mērā skaidrojami ar tās nepārspējamajām mērķēšanas iespējām. Pašlaik nav citu apmaksātu reklāmas iespēju, kas ļautu mērķēt ziņojumus uz tik specifiskām demogrāfiskajām grupām kā 35 gadus vecas sievietes, kuras dzīvo Cēsīs un kurām patīk slēpot.
Protams, līdz ar lielām mērķēšanas iespējām nāk arī liela atbildība. Facebook reklāmas nebūt nav draudzīgas iesācējiem, un milzīgais reklāmu iespēju klāsts apgrūtina iesācēju darbu. Taču pēc vairāku gadu pieredzes, Facebook reklāmas aģentūra Mārketinga Skola ir apokopojusi galvenās kļūdas, ko veic iesācēji Facebook reklāmu izmantošanā.
Kļūda Nr. 1 – Jums nav konkrēta mērķa
Ja vēlaties zināt, vai Facebook reklāmas darbojas jūsu zīmolam, jums ir jāzina, kādus rādītājus jūs tām izvirzāt.
Facebook reklāmu gadījumā jūs varētu sekot līdzi vairākām dažādām darbībām:
- Jaunas atzīmes “Patīk”;
- E-pastu pierakstīšanās;
- Mājaslapas klikšķu skaitu;
- Pārdošanas daudzums.
Ir jāņem vērā jūsu individuālie biznesa mērķi. Ja esat jauns zīmols, piemēram, zīmola atpazīstamības veidošana, ko mēra ar lapas sekotāju skaitu, var būt svarīgāka par pirkumiem.
Tomēr svarīgi ir tas, ka jums ir mērķis. Izvirziet konkrētu mērķi, piemēram, iegūt 100 jaunas atzīmes “Patīk” mēnesī, un regulāri pārbaudiet, vai nauda tiek tērēta saprātīgi.
Kļūda Nr. 2 – Jūs izmantojat nepareizu reklāmas formātu
Parasti šī kļuda tiek pieļauta divu iemeslu dēļ: vai nu esat Facebook reklāmu jaunpienācējs un nezināt, kā izvēlēties pareizo reklāmas formātu savai konkrētajai kampaņai, vai arī jūsu reklāmas darbojas jau kādu laiku, bet jūs neesat apstājies, lai analizētu, vai joprojām izmantojat pareizos formātus.
Rūpīgi izpētiet platformas reklāmu veidus, izvēlieties to, kas, jūsuprāt, vislabāk atbilst jūsu mērķauditorijai un mērķiem, un pēc nepieciešamības koriģējiet, pamatojoties uz kampaņas rezultātiem.
Kļūda Nr. 3 – Jūs nespējat reklāmā izteikt svarīgāko
Jūs reklamējaties Facebook, lai gūtu peļņu, un, lai to panāktu, jums ir jāspēj piesaistīt (jāatzīst, ka ierobežotu) auditorijas uzmanību un jāpārliecina tā veikt jūsu norādīto darbību.
Jūsu galvenais uzdevums ir piesaistīt uzmanību un izveidot intrigu, lai klients vēlētos uzzināt vairāk par jūsu piedāvājumu. Bieži vien reklāmās netiek pateikts pats svarīgākais iemesls, kāpēc lai klients iegādātos tieši tagad un tieši no jums, tāpēc arī reklāmas nesagādā vēlamos rezultātus.
Kļūda Nr. 4 – Jūsu attēli nav optimizēti Facebook tīklam
Daudzi iesācēji mārketingā cīnās ar savu reklāmas kampaņu iestatīšanu tikai tāpēc, ka nepareiza izmēra attēla ievadīšana var rezultēties ar to, ka jūsu reklāma tiek parādīta dīvaini. Tā kā neoptimizēti attēli var samazināt jūsu piesaistes rādītājus, ievērojiet Facebook sniegto ideālo attēlu izmēru sarakstu.
Tā piemēram, stāstu jeb Story reklāmām ir jāizveido attiecīgā izmēra reklāmas vizuālie materiāli, lai nodrošinātu vislābāko pieredzi klientam, kas izmanto mobilās ierīces. Taču šos pašus materiālus Jūs nevarat izmantot ziņu plūsmas jeb Feed reklāmām. Tām nepieciešams izveidot kvadrāta formas vizuālos materiālus.
Kļūda Nr. 5 – Jūsu attēli nav pievilcīgi
Vienlaikus apsveriet ne tikai attēla lielumu, bet arī tā spēju piesaistīt uzmanību. Domājams, ka esat redzējuši reklāmas, kurās attēli, kas apzināti nav saistīti ar reklamējamo produktu.
Reklāmdevēji tā rīkojas, jo zina, ka klikšķus piesaista uzmanību piesaistošs dizains. Un, lai gan jums nav jābūt manipulatoram, jums jāievēro labākā prakses metodes, lai piesaistītu uzmanību. Piemēram, Wishpond emuārā tiek ieteikts izmantot reklāmas ar sarkanām, oranžām un zaļām krāsām, lai tās dabiski kontrastētu ar Facebook balto un zilo krāsu shēmu.
Kļūda Nr. 6 – Jūs netestējat savas reklāmas
Pārbaudiet reklāmās izmantotos attēlus, īpašos CTA jeb aicinājumus uz darbību, virsrakstu tekstus, mērķēšanas metodes un pat mērķa mājaslapas. Vienkāršāk sakot, nekad nedrīkstētu būt brīdis, kad veicat Facebook reklāmu kampaņu bez aktīvas testēšanas.
Kļūda Nr. 7 – Jūs pārslogojat savu auditoriju
Visbeidzot, lai gan jūs neapšaubāmi esat sajūsmā par iespēju sākt strādāt ar Facebook reklāmām, atcerieties, ka ir iespējams pārslogot savu auditoriju ar pārāk daudziem paziņojumiem.
Lietotāji izmanto Facebook kā sociālo pieredzi; lai atpūstos. Viņi tur nav, lai skatītos reklāmas, un, ja viņi pārāk bieži sāks redzēt jūsu reklāmu, viņi sāks jūs ignorēt vai, vēl sliktāk, sāks domāt negatīvi par jūsu zīmolu.
Ir grūti noteikt, kad un vai jūs sasniedzat noslogojuma slieksni, bet viens brīdinājuma signāls ir samazināšanās jūsu reklāmu iesaistē, kas nemainās, kad sašaurinās jūsu mērķēšanas kritēriji. Ja jums ir aizdomas par pārslodzi, uz kādu laiku pārtrauciet kampaņas un atgriezieties tikai tad, kad jūsu auditorijai būs ko patiesi vērtīgu piedāvāt.