Iespējams, jau būsiet pamanījuši darba tirgus paradoksu – uzņēmumi sūdzas, ka viņiem ir daudzas neaizpildītas vakances, kamēr bezdarbnieki žēlojas, ka darbu atrast nav iespējams. Patiesībā jau nekāda paradoksa te nav, vienkārši nesakrīt darba devēju un ņēmēju vēlmes.
Uzņēmumi meklē uzticamus un strādīgus darbiniekus par iespējami zemāku algu, kamēr bezdarbnieki bieži vien gaida uz augsti apmaksātu darbu, lai gan nav gatavi pierādīt sevi darbā. Tas nozīmē, ka, samērojot savas prasības ar savām reālajām spējām un pareizi prezentējot sevi darba tirgū, darbu dabūt pavisam noteikti ir iespējams!
Ko tad īsti nozīmē sevis prezentēšana darba tirgū? Neatkarīgi no tā, vai darba vietu meklējat ar darba sludinājumu palīdzību vai arī kā citādi, ir dažas lietas, kas nemainās. Pirmkārt, tas ir labs un korekts CV un pārdomāta motivācijas vēstule, ja tāda tiek prasīta.
Lai izveidotu CV, izmantojiet gatavos paraugus, kas pieejami internetā, taču motivācijas vēstuli gan mēģiniet tomēr “nešpikot” no interneta, bet gan uzrakstīt personīgi, lai potenciālais darba devējs jūt, ka esat veltījuši laiku šīs vēstules uzrakstīšanai.
Atcerieties – motivācijas vēstule NAV domāta tam, lai jūs sevi tur lielītu, cenšoties pārliecināt, ka esat vislabākais it visā. Tā vietā motivācijas vēstulē ir jāuzsver tas, kādu labumu gūs uzņēmums, ja pieņems jūs darbā. Kādas ir tās īpašības, kas jums darbā noderēs?
Otrkārt, gādājiet, lai potenciālais darba devējs var sazvanīties ar jūsu iepriekšējām darba vietām, noskaidrojot atsauksmes par jums. Ideālā gadījumā jūs jau savā CV varat piedāvāt kontaktus bijušajiem darba devējiem, taču, protams, tikai gadījumā, ja esat drošs, ka neko sliktu par jums atsauksmēs uzzināt nevarēs.
Treškārt, noteikti veiciet izpēti par uzņēmumiem, kas ielikuši darba sludinājumus! Ja motivācijas vēstulē vai darba intervijā spēsiet neuzkrītoši parādīt, ka esat veicis izpēti par uzņēmumu, tas tikai vairos simpātijas no uzņēmuma vadības puses.
Šie, protams, ir tikai daži vispārīgi ieteikumi, ko patiesībā varētu noīsināt vēl vairāk – vienkārši iedomājieties, ka jūs esat darba devējs un rīkojieties tā, lai jums pašam sevi gribētos pieņemt darbā!