Sabiedriskā transporta pasažierus šogad sagaidīs vairāki uzlabojumi, piektdien pavēstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Latvijas Pašvaldību savienības Tautsaimniecības komitejas un Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē pašvaldību pārstāvjus iepazīstinot ar Satiksmes ministrijas šī gada prioritātēm.
Ministrs informēja, ka viens no nozīmīgākajiem notikumiem ne tikai šogad, bet arī pēdējās desmitgadēs kopumā būs jauno elektrovilcienu darbības sākšana Latvijā. Vilcieni Latvijā testēšanai un sertificēšanai ieradīsies jau gada pirmajā pusē, bet rudenī tos plānots sākt izmantot pasažieru pārvadājumiem. Vienlaikus sākts 48 staciju pasažieru platformu modernizācijas projekts.
Gada pirmajā ceturksnī plānots izsludināt iepirkumu jaunu bateriju vilcienu iegādei, atgādināja Linkaits. Septiņus vilcienu sastāvus plānots iegādāties ar Atveseļošanās fonda finansējumu, bet vēl divi sastāvi tiks iegādāti no Kohēzijas fonda līdzekļiem.
Tāpat ministrs norādīja, ka gada otrajā pusē sāks darboties vienotā sabiedriskā transporta biļešu sistēma.
Cēsu, Limbažu, Siguldas Jēkabpils, Ogres, Aizkraukles, Jēkabpils, Preiļu un Līvānu iedzīvotājus sagaida jaunumi reģionālo autobusu pārvadājumos, jo 1.jūlijā stāsies spēkā jauni līgumi ar pārvadātājiem, kas ļaus nodrošināt modernākus autobusus.
Tāpat Linkaits sēdē informēja, ka autoceļu tīkla sakārtošanas jomā arī šajā gadā plānoti būtiski ieguldījumi reģionālo autoceļu atjaunošanā, un darbi notiks daudzos ceļu posmos, piemēram Rīga-Ērgļi (P4), Butnāri-Saldus-Ezere (P105), Pļaviņas-Madona-Gulbene (P37) u.c. Turpināsies arī Administratīvi teritoriālās reformas atbalstam izveidotā programma vietējo un reģionālo ceļu atjaunošanai, un notiek sarunas ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju par ceļa posmiem, kuros darbus uzsākt šajā gadā.
Ministrs aicināja pašvaldības līdz 1.aprīlim izvērtēt Satiksmes ministrijas piedāvājumu par valsts vietējo reģionālo autoceļu nodošanu pašvaldībām, pretī saņemot ikgadējo dotāciju 1596 eiro apmērā par vienu pārņemto kilometru.
Linkaits uzsvēra, ka šis ir stimulējošs mehānisms pašvaldībām, kas dos ieguldījumu kopējā ceļu kvalitātes uzlabošanā, ņemot vērā, ka pašvaldības ir spējīgas pieņemt informētākus lēmumus par savā teritorijā esošo vietējo autoceļu uzturēšanu un prioritātēm. Ministrs piebilda, ka šis ir pašvaldību brīvprātīgs lēmums, kas jāizvērtē atkarībā no vietējās situācijas, taču daudzviet tas varot dot reālu ieguvumu.
Teksts: LETA
Foto: no arhīva
Reklāma