Jelgavas pašvaldības operatīvās informācijas centra (POIC) apkopotā statistika liecina, ka 2022. gadā saņemti 11 373 ziņojumi, un tas ir par 185 vairāk nekā gadu iepriekš. Visvairāk saņemti zvani uz iedzīvotāju atbalsta tālruni 8787 – kopskaitā 8810, informē Jelgavas pašvaldības Sabiedrisko attiecību departamentā.
Visbiežāk saziņā ar POIC, lai informētu par dažādām infrastruktūras problēmām, ceļu satiksmes negadījumiem un citām situācijām, tiek izmantots iedzīvotāju atbalsta tālrunis 8787, uz kuru pērn saņemti 8810 zvani (2021. gadā – 8610), bet interaktīvā karte karte.jelgava.lv un mobilā lietotne “Jelgavas pilsēta” saziņai ar POIC izmantota 942 reizes. Daļa ziņojumu reģistrēti, pamatojoties uz Pašvaldības policijas inspektoru novēroto pilsētas videonovērošanas kamerās, kā arī pamanītajām problēmām kādā no 16 monitoringa sistēmām, kurām POIC ik dienu seko līdzi, vai pa citiem saziņas kanāliem. Jāpiebilst, ka ierasti informāciju snieguši ne vien iedzīvotāji, bet arī avārijas un operatīvie dienesti, pašvaldības iestādes, tāpat daļa ziņojumu saņemti no Jelgavas novada iedzīvotājiem.
Visvairāk ziņojumu aizvadītajā gadā bijis martā – 1320 –, no tiem 1087 – pa tālruni. Tas skaidrojams ar Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izceļojuši no savas valsts kara dēļ, uzņemšanu un izmitināšanu mūsu pilsētā. Visbiežāk gan Ukrainas civiliedzīvotāji, gan jelgavnieki interesējušies par ukraiņu reģistrēšanos pašvaldībā, izmitināšanas iespējām, ēdināšanu, par uzturēšanās atļauju saņemšanu, pabalstu pieejamību, vakancēm un citiem svarīgiem jautājumiem. POIC norāda, ka 2022. gada lielākais izaicinājums ne tikai pašvaldības, bet arī valsts līmenī bija jautājumi, kas saistīti ar bēgļu uzņemšanu un šī procesa koordinēšanu. Mūsu pašvaldībā to veiksmīgi īstenoja POIC, kas ir pirmais un galvenais centrs, kur jāreģistrējas Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri apmetušies mūsu pilsētā, un tālāk tiek sniegta informācija par palīdzības sniegšanas iespējām, sadarbojoties ar bēgļu koordinatoriem Jelgavā. Jāpiebilst, ka uz 1. februāri Jelgavā reģistrēti 1520 Ukrainas civiliedzīvotāji, kas izmitināti gan pašvaldības organizētajās primārās izmitināšanas vietās, gan arī privātajā sektorā.
Tomēr pagājušajā gadā visvairāk ziņojumu – 1888 – saņemti par problēmām uz ielām un ietvēm, taču to skaits ir mazāks nekā gadu iepriekš. 2021. gadā par ietvēm un ielām tika saņemti 2267 ziņojumi, kas ir par 379 vairāk nekā pērn. Tiem seko ziņojumi, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem (1520 ziņojumi), ziņojumi, kas saistīti ar dzīvniekiem (1006), turklāt to skaits, salīdzinot ar situāciju gadu iepriekš, ir pieaudzis (2021. gadā tika saņemti 900 šādi ziņojumi). Par ielu apgaismojumu saņemti 379 ziņojumi (2021. gadā – 399), par problēmām pilsētas zaļajās zonās (parkos, skvēros) – 307 ziņojumi (2021. gadā – 417).
Jāatgādina, ka iedzīvotāju atbalsta tālrunis 8787, lietotne “Jelgavas pilsēta” un interaktīvā karte karte.jelgava.lv ļauj ziņot par risināmām problēmām, iegūt informāciju par pilsētā notiekošo un saņemt palīdzību krīzes situācijās. Saziņai ar POIC var izmantot arī e-pasta adresi info@poic.jelgava.lv vai sociālos tīklus.
Foto un infografikas: Jelgava.lv
Reklāma