Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Vai drīkst braukt ar ziemas riepām vasarā: 3 iemesli tā nedarīt

Lai arī atbilstoši normatīvo aktu regulējumam ziemas riepu lietošana bez radzēm vasaras periodā nav aizliegta, komforta un drošības dēļ ieteicams izvēlēties vasarīgiem laikapstākļiem piemērotas vasaras vai vissezonas riepas. Apsverot, vai drīkst braukt ar ziemas riepām vasarā, ir jāņem vērā straujais ziemas riepu efektivitātes zudums.

Kādēļ ziemas riepu efektivitāte vasarā samazinās?

Katram riepas elementam ir sava nozīme komfortablu un drošu braukšanas apstākļu nodrošināšanai. Ziemas riepu gumijas sastāvs, iekšējā konstrukcija un protektora dizains ir īpaši pielāgoti, lai nodrošinātu labu saķeri ar apsnigušu vai apledojušu ceļa segumu un izturētu zemas gaisa temperatūras. Diemžēl riepu elementi, kas nodrošina augstāku efektivitāti un veiktspēju ziemas apstākļos, vasarā rada pretēju efektu.

Pārāk mīksts riepu gumijas sastāvs

Ziemas riepas tiek izgatavotas no mīkstākiem riepu gumijas maisījumiem ar dabiskā kaučuka piejaukumu, kam ir jānodrošina lielāka elastība zemās gaisa temperatūrās. Vasarās, kad gaisa temperatūra strauji paaugstinās, ziemas riepās izmantotā gumija kļūst pārāk mīksta un var sāk deformēties, samazinot automašīnas vadāmības stabilitāti un paātrinot riepas nodilumu. Izmantojot labas ziemas riepas vasarās, šīs riepas būs jānomaina jau pēc vienas sezonas.

Pārāk plānas riepu sānu malas

Plānākas ziemas riepu sānu malas palīdz riepai uzturēt labu saķeri ar ceļa segumu, taču vasaras apstākļos tās palielina nevēlamas svārstības, kas neļauj nodrošināt augstu vadāmības precizitāti. Turklāt, pārāk plānas mīkstu riepu sānu malas ļoti ātri deformējas, veicinot riepu pārkaršanu un augstu bojājumu risku garās distancēs.

Pārāk dziļš riepu protektors

Ziemas riepu protektora dizains atšķiras ar dziļākām rievām un tajā vairāk tiek izmantotas lameles, kas palīdz uzlabot saķeri ar sniegu vai ledu. Taču uz sausa un sakarsuša asfalta šāds riepu protektora dizains nespēj nodrošināt optimālu riepas saskares laukumu ar ceļu, būtiski ietekmējot vadāmību un pagarinot bremzēšanas ceļu – tas var palielināties līdz pat 30%. Augstais akvaplanēšanas risks, ūdenim uzkrājoties dziļajās ziemas riepu protektora rievās, ir vēl viens aspekts, kas ir jāņem vērā, apsverot, vai drīkst braukt ar ziemas riepām vasarā.

Kad ieteicams mainīt ziemas riepas?

Sezonai nepiemērotas riepas nepalīdz ne savlaicīgi reaģēt uz avārijas situācijām, ne ietaupīt, jo rites pretestības dēļ pieaug ne tikai degvielas patēriņš, bet arī nepieciešamība pēc jaunu riepu iegādes un montāžas.Tādēļ, vērtējot, vai drīkst braukt ar ziemas riepām vasarā, atbilde ir, ka tas nav ieteicams. Labākais laiks ziemas riepu nomaiņai ir brīdī, kad diennakts vidējā temperatūta jau pārsniedz +7oC, jo pie šīs robežtemperatūras ziemas riepu gumijas sastāvs sāk zaudēt savu efektivitāti.

MMK riepu centri piedāvā vienu no plašākajiem jaunu vasaras un vissezonas riepu klāstiem Latvijā, lai ikviens automašīnas īpašnieks varētu atrast savam budžetam un automašīnai vispiemērotāko risinājumu. Apskatīt riepu centra aptuveni 80 000 plašo riepu piedāvājumu var servisa mājas lapā.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.