Digitālā mārketinga nepieciešamība uzņēmuma attīstībai ir nenoliedzama, taču vēl jo svarīgāk tas ir zīmoliem, kuri vēlas iekarot ārvalstu tirgu. Kad daļa tavas mērķauditorijas atrodas ģeogrāfiski citā vietā, tad ir būtiski domāt par to, kā vairot savu atpazīstamību, un klasiskās mārketinga metodes šajā jautājumā ne vienmēr līdzēs.
Kā izmantot digitālo mārketingu, lai veidotu sava zīmola atpazīstamību un veicinātu uzņēmējdarbību ārzemēs? Savā pieredzē un ieteikumos dalās Iļja Voitins – aģentūras “Iseven” vadītājs un mārketinga eksperts ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi.
Apdomā, kas ir tava uzņēmuma vērtības
Viens no svarīgākajiem soļiem, uzsākot ceļu uz ārvalstu tirgu, ir sava biznesa modeļa izprašana. Ja tev ir grūtības pāris vārdos izskaidrot sava uzņēmuma darbību un mērķauditoriju, tad uzrunāt potenciālos klientus būs ļot grūti – pat neiespējami. Tieši tāpēc – vēl pirms sāc domāt par digitālā mārketinga stratēģijām – atbildi uz šiem jautājumiem:
- Ar kāda veida importa-eksporta biznesu tu nodarbojies?
- Kādus produktus vai pakalpojumus tavs uzņēmums plāno pārdot?
- Kas ir tava mērķauditorija?
- Kādas ir tava uzņēmuma stiprās un vājās puses?
Kad būsi atradis atbildes uz šiem jautājumiem, tad būs vieglāk saprast, kādus digitālā mārketinga mērķus reālistiski vari sasniegt.
Izpēti sev interesējošo tirgu
Ja tavs mērķis ir palielināt uzņēmuma eksportu, tad ir skaidrs, ka tavs galvenais uzdevums ir piesaistīt klientus no dažādām pasaules valstīm. Lai to izdarītu, vispirms ir būtiski noskaidrot, cik liela ir interese par tevis piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. Šim nolūkam svarīga ir rūpīga atslēgvārdu izpēte.
- Atceries, ka “Google” nav vienīgā meklētājprogramma – “Bing”, “Yahoo!” un citas programmas citās pasaules vietās arī ir ļoti populāras
- Izvēlies precīzi atlasītus atslēgvārdus katrai vietai, kuru vēlies lokalizēt
- Mūsdienās ir pieejami daudz un dažādi rīki, kas var palīdzēt izprast tavu mērķauditoriju, piemēram, “Google Adwords”, “Google Analytics” un “UberSuggest”
Pārliecinies, ka tava mājaslapa ir izcilā darba kārtībā
Lietotājam draudzīgas un ērti lietojamas vietnes izveide ir priekšnosacījums starptautisku pircēju piesaistīšanai. Pārliecinies, ka taviem potenciālajiem klientiem ir lieliska pārlūkošanas pieredze, neatkarīgi no tā, kādu ierīci tie izmanto.
Tāpat ir būtiski savu mājaslapu optimizēt meklētājprogrammām. Iespējams, esi dzirdējis par SEO. Šis ir jēdziens, ko mūsdienās piemin teju uz katra stūra, taču tas nav bez pamata. Ja tavas mājaslapas saturs nebūs veidots atbilstoši SEO principiem (ar iekļautiem atslēgvārdiem, saitēm u.tml.), tad tava auditorija to vienkārši neredzēs.
Šī iemesla dēļ digitālā mārketinga aģentūras regulāri seko līdzi jaunumiem SEO, un tev vajadzētu darīt to pašu. Kā piemēram, pēdējā laikā īpaši uzsver autoritātes nozīmi. Ņemot vērā straujo mākslīgā intelekta rīku attīstību, “Google” nu prioritizē saturu, kura autors ir reāls eksperts vai industrijas autoritāte.
Koncentrējies uz noteiktu vietu
Ideālajā scenārijā tavs uzņēmums bez lielas piepūles varētu iekarot vietu visā plašajā pasaules tirgū, taču realitāte diemžēl ir citāda. Ja tu vēlies palielināt eksportu, tas nenozīmē, ka tev ir jācenšas uzrunāt viss starptautiskais tirgus. Lai tavas kampaņas būtu efektīvākas, izvēlies konkrētu pasaules daļu un tirgu, kurā tev ir vislielākās izredzes gūt panākumus, un koncentrē savas mārketinga darbības uz to.
Mērķēt uz vairākiem tirgiem vienlaikus ir ne tikai dārgi, bet arī riskanti! Turklāt, būtisks veiksmes faktors ir lokalizācija. Kas der visiem, mūsdienās neder nevienam!
Beigu piezīmes
Digitālais mārketings ir joma, kas nepārtraukti mainās un attīstās. Lai īstenotu veiksmīgas kampaņas un palielinātu eksportu, visu laiku ir jātur roka uz pulsa. Tas, protams, ir laikietilpīgs un nogurdinošs process, taču laika gaitā – ja patiesi ieguldīsi enerģiju un resursus – grūtības noteikti atmaksāsies.