Kas raksturīgs sākumskolas vecumam?
Psihoterapeits E.Pūliņš-Cinis stāsta, ka vispirms ir jāsaprot, kas ar bērnu ir noticis pirms sākumskolas vecuma, jo pirms tam viņš bijis ģimenē, apmeklējis pirmsskolas izglītības iestādi, un tur jau rodas bāze, pamats. Ja bērns nejutīsies droši ģimenē un citos sociālajos lokos, kur viņš atrodas, tad nejutīsies droši arī citā vidē pēc tam un meklēs veidus, kā risināt konfliktus. Šajā laikā veidojas sevis, savas vērtības izjūta un pamata socializācijas prasmes. Sākumā ar sev tuvākajiem un visbiežāk caur imitāciju, vērojot, kā vecāki savā starpā komunicē. Veidojas ļoti primitīvas socializācijas prasmes tieši ar vienaudžiem. Līdzīgi ir arī pirmsskolas izglītības iestādē attiecībās ar vienaudžiem, kur ir vairāk audzinātāju vadīts darbs, kopēji darbiņi un nav tādu komplicētu attiecību kā vēlāk pamatskolā, kur starpbrīžos bērni satiekas un veidojas savstarpējas attiecības. Tā vēl ir skice, nojausma par savām vēlmēm, kā tās sasniegt un labāk, produktīvāk paust. Morāles normas tikai veidojas.
Lai turpinātu lasīt rakstu, nepieciešams iegādāties ZZ.lv abonementu:
"ZZ.lv Plus" abonentiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur atspoguļosim notikumus un procesus vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs.
Abonē ZZ.lv digitālo saturu par 0.99€ uz pirmajām 4 nedēļām*
*Pēc izmēģinājuma perioda beigām ik pēc četrām nedēļām tiks veikts automātiskais maksājums - 1.99€ par abonēšanas periodu. Abonēšanu vari pārtraukt jebkurā brīdī savā ZZ.lv kontā.
Reklāma