Ik dienu aizvien straujāk attīstoties mākslīgā intelekta jeb MI rīkiem, uzņēmumi var nonākt izvēļu krustceļu priekšā – strādāt kā līdz šim vai izmantot jaunus instrumentus, lai uzlabotu iekšējos procesus un efektivitāti. Ko MI spēj izdarīt Jūsu uzņēmuma labā? To uzzināsiet, ieskatoties šajā rakstā.
1. Efektivitātes uzlabošana ar MI
Kā vienu no lielākajiem ieguvumiem MI rīku izmantošanā daudzi uzsver efektivitātes uzlabošanu. Un ne velti – dažādi īpaši pielāgoti risinājumi var būtiski kāpināt efektīvāku resursu izmantošanu.
Ikdienā katram darbiniekam ir ne mazums procesu, kurus varētu automatizēt. Ja kādreiz automatizāciju varēja panākt tikai ar sarežģītu programmu palīdzību, tad tagad to daudz ātrāk un lietotājiem draudzīgākā veidā spēj paveikt dažnedažādi MI instrumenti un lietotnes.
Piemēram, ja strādājat ar lielu datu apjomu, to analizēšanu var automatizēt. Mākslīgais intelekts čatbota veidolā var efektīvāk atbildēt uz klientu jautājumiem. Tāpat MI var būt ievērojams palīgs, apstrādājot lielu dokumentu apjomu apvienojumā ar tekstapstrādes un attēlu atpazīšanas tehnoloģijām, teju acumirklī kategorizējot failus pēc to piederības.
Šādi un līdzīgi risinājumi uzņēmumiem ļauj taupīt darbinieku laiku, ko var veltīt uzdevumiem ar augstāku pievienoto vērtību. Vairāk detalizētu ideju, kā automatizēt ikdienas darba pienākumus, precīzāk spēs pastāstīt Jūsu darbinieki vai kolēģi.
2. MI – jaudīgs mārketinga palīgrīks
Mākslīgais intelekts neaizstās labu mārketinga nodaļu. Taču MI profesionālu mārketinga speciālistu rokās kļūst par vērtīgu instrumentu.
Ar dažu vaicājumu palīdzību varat iegūt reklāmas saukļus, mārketinga stratēģijas, kampaņu analīzes un daudz kā cita. Piemēram, ja iepriekš mārketinga nodaļa ar grafisko dizaineru dienām vai nedēļām ilgu spriestu par interesantu, efektīvu attēlu, tad tagad pirmās skices iespējams ģenerēt ar MI rīku palīdzību, ietaupot visu iesaistīto kolēģu laiku.
Tiesa, labākie rezultāti, izmantojot MI, šeit būtu sadarbībā ar lieliskiem, rūdītiem mārketinga speciālistiem, kas spēj pieņemt labākus, efektīvākus lēmumus, balstoties mākslīgā intelekta sniegtajos datos.
3. Datos balstītu lēmumu pieņemšana
Uzņēmējdarbībā lēmumu pieņemšana ir ārkārtīgi svarīga. Kādā brīdī tie var tikt pieņemti mirkļa iespaidā, taču, uzņēmumam augot, aizvien nozīmīgāki ir tādi lēmumi, kas pieņemti, balstoties uz konkrētiem un rūpīgi izsvērtiem datiem.
Daļa uzņēmumu līdzīgus, daļēji manuālus rīkus jau veido gadu no gada, lai labāk spētu analizēt tirgu, konkurentus, klientu paradumus, brīžus, kad izdevīgāk iegādāties izejmateriālus. Taču tagad mākslīgais intelekts sniedz plašākas rīcības iespējas, ieguldot mazāk resursu šādu instrumentu izveidē.
Brīdī, kad uzņēmums meklē attīstības iespējas, viens no atbilstošiem variantiem var būt naudas kredīts, lai turpinātu augšupejošu izaugsmi. Arī šeit, lai pieņemtu labāku, datos balstītu lēmumu, var pieslēgt mākslīgo intelektu, tam sniedzot prognozes par nākotnes finanšu plūsmu, aptuveno summu, kas nepieciešama attīstībai, kādi būtu labākie termiņi, lai nepārmaksātu par kredītu utt.
Savukārt, kad aptuvenais kreditēšanas plāns ir rokā, varat doties pie aizdevēja, lai jau efektīvi runātu par uzņēmuma vajadzībām, iespējām un redzējumu, kas ar šo naudu tiktu sasniegts.
Kopsavilkums
Mākslīgā intelekta rīku izmantošana uzņēmējdarbībā ir ne tikai loģisks solis nākotnes virzienā, bet arī stratēģisks lēmums, kas uzņēmumam var palīdzēt attīstīties.
Kā vēstī sens izteiciens – laiks ir nauda. Jo vairāk laika spēsim ietaupīt, jo vairāk to iespējams novirzīt vērtīgākiem uzdevumiem, lai paceltu uzņēmuma efektivitātes līmeni un spētu labāk konkurēt kā vietējā tirgū, tā arī ārvalstīs.
Mākslīgais intelekts sniedz daudz iespēju. Atliek vien izvēlēties, kā to labāk pielāgot Jūsu uzņēmuma vajadzībām.