Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Kad izdevīgāk ir iegādāties jaunas riepas?

Riepas ir vienīgā automašīnas saskares zona ar ceļa segumu. Tieši tās nodrošina labu vadāmību un brauciena komfortu, taču riepu materiāls ir pakļauts lielākam bojājumu riskam. Lai izvērtētu, ko darīt ar traumētu riepu, ir jāņem vērā gan bojājuma atrašanās vieta, gan tā izmērs un rašanās cēlonis.

Pārdurta riepa

Ja riepa ir pārdurta protektora zonā un bojājuma diametrs nepārsniedz 6 mm, tad riepu ir izdevīgāk salabot. Turklāt, riepu būs iespējams labot arī tad, ja riepai būs divi caurdurti bojājumi. Taču abiem bojājumiem ir jāatrodas protektora zonā vismaz 40 cm attālumā vienam no otra.

Gadās, ka auto riepas ir pārdurtas vairāk nekā divās vietās un attālumi starp tiem ir mazāki par 40 cm vai bojājums atrodas riepas sānā un ir lielāks par 6 mm. Šajā gadījumā jaunas riepas uzlikšana ir vienīgais problēmas risinājums. 

Riepas gumijas deformācijas

Liela trieciena rezultātā pret apmali vai bedres malu riepas sānā var izveidoties burbuļveidīga riepas gumijas deformācija vai protektora atslāņošanās. Diemžēl šāds no skata neliels defekts liecina par lielāku iekšēju bojājumu, kurā skarti ir tieši riepas iekšējie slāņi.

Šajā gadījumā riepas nebūs iespējams labot, tādēļ šeit ir ieteicams riepu serviss, kur automašīnai uzreiz tiks veikta jaunu riepu montāža un, protams, riepu balansēšana.

Zema gaisa spiediena dēļ radies bojājums

Ilgstoši braucot ar riepām, kur ir nepiemēroti zems gaisa spiediens, tās tiek nopietni bojātas. Brauciena laikā riepu sānu daļas, kurām ir jāiztur vislielākā slodze, saskaras ar ceļa segumu un nodilst, vājinot arī iekšējo riepas slāņu izturību. Šādu bojājumu nav iespējams labot, jo tas skar visu riepas malas perimetru.

Iepriekš jau labota riepa

Jau labotu riepu ir iespējams atkārtoti remontēt, ja jaunais bojājums nav pārāk liels un neatrodas pārāk tuvu iepriekšējam defektam . Taču jebkurš riepas remonts īpaši, ja tas ir veikts nekvalitatīvi, palielina jauna negadījuma risku.

Riepas remontu vienmēr labāk ir uzticēt pieredzējušiem speciālistiem. Turklāt riepu serviss pēc remonta veiks nepieciešamās pārbaudes un riepu balansēšanu, lai pārliecinātos par drošību un komfortu turpmākajos braucienos.

Savukārt, jaunas riepas plašā un daudzveidīgā klāstā ir iespējams atrast MMK Riepu servisā. Šeit atrodamas gan vasaras riepas, ziemas un vissezonas riepas, kā arī lietie diski. Ja nepieciešamas jaunas riepas Rīgā, ieskatieties šeit – www.mmkserviss.lv, iespējama arī piegāde uz citām Latvijas pilsētām.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.