Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Nemitīgs krīzes komunikācijas fons

Šis gads ir ieviesis daudz un dažādas izmaiņas sociālo mediju komunikācijā un jau tikai pirmajā pusgadā radījis daudz interesantu precedentu. Šīs izmaiņas ir rosinājis karš Ukrainā, kas atšķirīgi ietekmējis dažādu valstu politiku, retoriku un kolektīvo zemapziņu. Līdz ar to sabiedrība ļoti asi raģē uz dažādiem vēstījumiem, kas saistās ar morāles un ētikas jautājumiem.

Pēc ilgiem laikiem politika atkal ir nokļuvusi katra pilsoņa redzeslokā. Attiecībā uz to vairs nav cilvēku, kuri ignorē vai saka, ka “uz mani tas neattiecas”. Pasaule ir polarizējusies savos viedokļos tā, kā tas nav noticis kopš Aukstā kara laika. Neskatoties uz to, ka ziņu uztveres receptori pamazām notrulinās un informācija par karu ir kļuvusi par ikdienas fonu, kolektīvā apziņa tik un tā ikdienā uztur dzīvu konfliktsituāciju. Labs piemērs tam ir nesenais notikums McDonaldā. Sociālo mediju sabiedrība momentāli reaģēja uz saņemto vēsti un pielēja savu darvas karoti zem uzņēmuma Instagram saldajām fotografijām.

Šajā sakarā ir interesanti pavērot to, ka ārpolitiku ir sākusi veidot ne tikai valstu politiķi, bet arī privātas struktūras. Jau tas vien, ka vesela virkne uzņēmumu ir pametuši Krievijas tirgu, atstājot to bez virknes pakalpojumu un preču, ir nopietna privātā sektora attieksmes paušana par starptautiskajiem notikumiem. Tomēr ar to vēl nav viss beidzies. Nupat sociālos tīklus pāršalca ziņa par to, ka booking.com ir anulējis krievu tūristes rezervācijas Austrijā, tādējādi reaģējot uz viņas kara atbalstošo retoriku.

Ko tas nozīmē?

Mēs arvien vairāk saskarsimies ar kolektīvo cenzūru un izslēgšanas kultūras manifestāciju. Līdz ar to sociāl mediju mārketinga un PR speciālistiem būs arvien vairāk jāizvērtē sniegtās ziņas. Visu laiku būs jādzīvo vieglas krīzes komunikācijas apstākļos, kas ik pa brīdim var sansiegt pīķa stāvokli. Tas tiek noteikts tieši ar kara apstākļiem un sabiedrības viedokļu polarizēšanos, bet uzņēmuma kolektīvi un attiecības ar patērētāju atspoguļo šo polarizēto stāvokli.

Raksts tapis sadarbībā ar satura un digitālā mārketinga aģentūru Zīle

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.