Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Pedagogi un IZM nevienojas par algu palielināšanu

Šodien nav panākta vienošanās ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) par pedagogu algu palielināšanu, savā “Facebook” kontā norāda Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa pauž, ka “algas tiks praktiski “iesaldētas” gandrīz visiem pedagogiem uz vairākiem gadiem”.

“Ledus laikmetu paredz IZM vadība pedagogu algu paaugstināšanā. Šodienas saskaņošanas sanāksmē nepanācām nekādu progresu, lai algas palielina saskaņā ar Izglītības attīstības pamatnostādnēm,” norāda Vanaga.

Plānots, ka tiks sasaukta LIZDA Padomes ārkārtas sēde, lai lemtu par turpmāko rīcību. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ja pedagogu prasības netiks ņemtas vērā, LIZDA septembrī organizēs protesta akcijas.

LIZDA apgalvo, ka problēmas netiek efektīvi risinātas, ko pierāda lielais vakanču skaits, pedagogu pārslodze un augsta profesionālā izdegšana. Tāpēc LIZDA vērš uzmanību, ka steidzama darba slodzes problēmu nerisināšana un konkurētspējīga atalgojuma nenodrošināšana būtiski ietekmēs izglītības kvalitāti, pieejamību, kā arī radīs papildus izdevumus valsts sociālās apdrošināšanas speciālajam budžetam un veselības nozares budžetam.

LIZDA vairākkārtīgi esot vērsusies pie Izglītības un zinātnes ministrijas, valdības, Saeimas, aktualizējot pedagogu darba slodzes sabalansēšanas un darba samaksas paaugstināšanas nepieciešamību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Organizācija arī uzsver, ka par darba slodzes problēmjautājumiem savos ziņojumos norāda arī Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija un Eiropas Padome, tos apstiprina arī LIZDA, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Universitātes, pētījumi, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā izskatītie jautājumi.

Foto: no arhīva

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.