Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

POS sistēma restorāniem: 5 biežāk pieļautās kļūdas, no kurām izvairīties pirms tās iegādes

Foto: Unsplash.com / Robert Bye

Mūsdienās, darbojoties ēdināšanas nozarē, POS sistēma ir praktiski neatņemama kafejnīcu un restorānu sastāvdaļa. Tomēr, lai POS jeb kases sistēmas nodrošinātu maksimālu efektivitāti ikvienā niansē, ir svarīgi pirms to iegādes atrast tieši jūsu uzņēmumam piemērotāko risinājumu. No kādām kļūdām noteikti vajadzētu izvairīties, meklējot POS sistēmu restorānam vai citam ēdināšanas uzņēmumam, uzzināsiet šī raksta turpinājumā!

1. kļūda: nedrošas POS sistēmas iegāde

Viens no svarīgākajiem aspektiem, izvēloties POS sistēmu, ir tās drošība, proti, cik labi attiecīgais risinājums ir pasargāts no kiberuzbrukumiem. Hakeri var izmantot nedrošu interneta pieslēgumu un neaizsargātu POS sistēmu, lai savā rīcībā iegūtu sensitīvu informāciju, piemēram, klientu norēķinu karšu datus vai jūsu uzņēmuma datus. Lieki piebilst, ka šādā gadījumā cieš ne tikai ēdināšanas uzņēmuma darba organizācija – jūs varat iedzīvoties arī milzīgos finansiālos zaudējumos.

2. kļūda: nepiemērotu moduļu iegāde

POS sistēma nav tikai jaunie kases aparāti, POS termināls un atbilstoša programmatūra – to iespējams papildināt arī ar dažādiem papildu moduļiem, kā rezultātā darba organizācija ēdināšanas uzņēmumos kļūst ievērojami efektīvāka un ērtāka. Lūk, daži no šādiem moduļiem:

  • Pašapkalpošanās kases – pīķa stundas ēdināšanas uzņēmumos mēdz būt ļoti darbīgas, kas rezultējas garās rindās un lielā darbinieku noslodzē. Izmantojot pašapkalpošanās kases, klienti var iztikt bez apkalpojošā personāla, tādējādi arī samazinot rindas;
  • Izsaukuma sistēmas – personāla peidžeri nodrošina efektīvu komunikāciju starp viesu zāli un virtuvi, ļaujot operatīvi paziņot, kad ēdiens ir gatavs, bet klientu peidžeri palīdz nodot klientam ziņu par to, ka pasūtījums ir gatavs saņemšanai. Savukārt viesmīļu peidžeri paredzēti, lai klients varētu izsaukt viesmīli un pieprasīt rēķinu;
  • Video novērošana – izmantojot mūsdienīgas video novērošanas kameras, jūs varat ne tikai parūpēties par drošību, bet arī analizēt personāla darbības.

Ļoti noderīga var būt darba laika uzskaites sistēma, kas ļauj ērti sekot līdzi personāla darba laikam; arī paškontroles sistēma ēdināšanas uzņēmumiem ir neatņemama sastāvdaļa.

3. kļūda: piemērota interneta savienojuma neesamība

Foto: Unsplash.com / Simon Kadula

Lai POS sistēma darbotos, kā nākas, tai, protams, nepieciešams pietiekami ātrs, stabils un drošs interneta savienojums, un tā uzstādīšana var prasīt zināmu laiku. Tāpēc, pirms plānojat iegādāties konkrētu POS sistēmu, parūpējieties, lai restorāna telpās jau būtu pieejams attiecīgs interneta pieslēgums. Pretējā gadījumā jums var nākties saskarties ar piespiedu dīkstāvi, papildu izdevumiem ilgtermiņā vai neatbilstošu POS sistēmas darbību.

4. kļūda: kases sistēmas meklēšana pēdējā brīdī

POS sistēma lielākoties ir ilgtermiņa ieguldījums, kas lielā mērā ietekmē norēķinus un arī citus procesus restorānā. Tāpēc, pirms izvēlieties konkrētu sistēmu, noteikti salīdziniet vairākus risinājumus, ar tiem iepazīstoties klātienē vai izmantojot demo versijas. Laicīga POS sistēmas iegāde arī ļaus pienācīgi apmācīt personālu tās lietošanā.

5. kļūda: nepiemērota sadarbības partnera izvēle

Pērkot POS sistēmu, jārēķinās, ka viss nebeidzas tikai ar pirkumu – to nepieciešams apgūt, turklāt vajadzīga būs arī regulāra kases aparātu apkalpošana. Šī iemesla dēļ noteikti ir vērts izvēlēties profesionālu uzņēmumu, kas ir ieinteresēts veiksmīgā ilgtermiņa sadarbībā un nepieciešamības gadījumā spēs palīdzēt gan ar padomu, gan praktiski.

Ja vēlaties, lai jūsu restorānā būtu moderna un ērti lietojama POS sistēma, kurai varat uzticēties ikvienā situācijā, CompuCash risinājumi būs pareizā izvēle! Tos jau izmanto lielākā daļa ēdināšanas iestāžu Igaunijā, turklāt nodrošināts tiek 24/7 klientu atbalsts.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.