Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt
casibom giriş casibom bahsegel jojobet

2022.gadā IZM sola veikt grozījumus bērnu speciālās izglītības sistēmā

Nākamajā gadā turpināsies arī mērķtiecīgs darbs izglītības iestāžu digitalizācijā. Plānots, ka līdz 2025.gadam visās izglītības iestādēs, kurās apgūst vispārējās izglītības saturu, katram pedagogam un katram 7.-12.klašu skolēnam tiks nodrošināts dators kā mācību līdzeklis.

2022.gadā paredzētas izmaiņas pedagogu algās, tāpat valsts pakāpeniski nodrošinās datorus skolēniem un veiks grozījumus bērnu speciālās izglītības sistēmā, aģentūru LETA informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Līdz ar jauno pedagogu atalgojuma finansēšanas modeli “Skolēns pašvaldībā” no nākamā mācību gada pedagogu darba samaksas mērķdotācijas apjomu par skolēnu skaitu piešķirs pašvaldībām, kurām būs jāveic tā sadale. Attiecīgi IZM mērķdotāciju pašvaldībai aprēķinās atbilstoši Valsts izglītības informācijas sistēmā esošo skolēnu skaitam katrā pašvaldībā, ko sareizinās ar mērķdotāciju vienam skolēnam un sareizinot ar atbilstošajiem koeficientiem, proti, kādu no pieciem reģionālajiem koeficientiem, programmas veida vai mācību formas (tālmācība, neklātiene un citiem) koeficientiem.

Savukārt pašvaldības veiks aprēķinātās mērķdotācijas sadali vispārējās izglītības iestādēm pedagogu darba samaksai, atbilstoši pašvaldībā izstrādātajai un apstiprinātajai mērķdotācijas sadales kārtībai, ņemot vērā normatīvajā regulējumā noteikto zemāko pedagogu darba algas likmi, kas no 2022.gada 1.septembra būs 900 eiro, pedagogu darba slodzes lielumu.

Kā aģentūrai LETA sacīja IZM, līdz nākamā gada 1.martam ministrijai sadarbībā ar iesaistītajām pusēm ir jāsagatavo un jāiesniedz valdībā grozījumi vairākos Ministru kabineta (MK) noteikumos. Savukārt līdz 1.maijam tiks precizēti modeļa aprēķini un iesniegti Finanšu ministrijai papildfinansējuma pieteikumam modeļa ieviešanai no nākamā mācību gada.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Nākamajā gadā turpināsies arī mērķtiecīgs darbs izglītības iestāžu digitalizācijā. Plānots, ka līdz 2025.gadam visās izglītības iestādēs, kurās apgūst vispārējās izglītības saturu, katram pedagogam un katram 7.-12.klašu skolēnam tiks nodrošināts dators kā mācību līdzeklis. Tādējādi tiks sasniegta vismaz 1:3 ierīču un skolēnu skaita proporciju 1.-3.klašu skolēniem un vismaz 1:2 ierīču un skolēnu skaita proporciju 4.-6.klašu skolēniem.

Kopumā ar Eiropas Savienības Atveseļošanas palīdzības programmaas REACT-EU finansējumu 11,2 miljonu eiro apmērā plānots iegādāties 26 000 datoru.

Attiecībā uz bērnu speciālo vajadzību izvērtēšanu ir plānots sākt darbu pie grozījumiem Izglītības likumā, Vispārējās izglītības likumā, attiecīgi paredzēt deleģējumu MK noteikt kārtību un prasības speciālās izglītības iestāžu internāta pakalpojuma sniegšanai un izmantošanai, noteikt izglītojamo ar speciālajām vajadzībām skaitu speciālajās klasēs un grupās, kā arī izglītojamo ar speciālajām vajadzībām skaitu vispārizglītojošās klasēs un grupā. Vienlaikus plānots pilnveidot regulējumu par pedagoģiski medicīniskajām komisijām un Valsts izglītības satura centra funkcijām, kā arī noteikt, kā ir maināms izglītības iestādes tips, ja iestāde noteiktu laika periodu neīsteno izglītības programmu attiecīgajā izglītības pakāpē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat nākamajā gadā ministrija plāno organizēt darba grupu “Sistēmisks risinājums nepilngadīgu patvēruma meklētāju izglītības procesa nodrošināšanai”, kurā piedalīsies izglītības iestāžu, valsts institūciju, kā arī nevalstisko organizāciju pārstāvji. Darba grupa plāno izstrādāt rīcības plānu institūciju sadarbībai nepilngadīgu patvēruma meklētāju uzņemšanai izglītības iestādēs, kā arī sadarbībā ar Latviešu valodas aģentūru nodrošināt atbalstu pedagogiem darbā ar nepilngadīgiem patvēruma meklētājiem.

Foto: pixabay.com

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.