Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

IUB atļāvusi “Jelgavas autobusu parkam” turpināt konkursu par dīzeļa-hibrīda autobusu piegādi

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot SIA “B-Bus” sūdzību, nolēma atļaut SIA “Jelgavas autobusu parks” turpināt iepirkuma procedūru un slēgt līgumu slēgtā konkursā par dīzeļa-hibrīda autobusu piegādi, liecina informācija IUB mājaslapā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

IUB lēmumā norādīts, ka “B-Bus” iesniedza sūdzību “Jelgavas autobusu parka” konkursā, jo uzņēmums uzskatīja, ka konkursa nolikumā ir pārkāptas Sabiedrisko pakalpojumu iepirkuma likuma prasības par “tīro” un energoefektīvo autotransporta līdzekļu izmantošanas veicināšanu.

“B-Bus” uzskatīja, ka vismaz četriem no desmit autobusiem, kurus konkursā ir paredzējis iepirkt pasūtītājs, būtu jābūt “tīrajiem”, savukārt diviem no tiem – bezemisiju. Tomēr konkursa nolikumā pasūtītājs noteicis, ka transportlīdzekļa ārējās enerģijas avotam ir jābūt dīzeļdegvielai vai no atjaunīgajiem resursiem iegūtai biodegvielai.

“Jelgavas autobusu parks” lēmumā paskaidroja, ka konkursā nav paredzēts iegādāties tīros autotransporta līdzekļus, jo “Jelgavas autobusu parks” ir Jelgavas pašvaldības kapitālsabiedrība un Publisko iepirkumu likums nosaka, ka pašvaldība ar lēmumu var noteikt, ka tās kapitālsabiedrība kā pasūtītājs var iepirkt mazāk procentu tīru autotransporta līdzekļu vai neiepirkt tos vispār.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šādā gadījumā ministrija vai pašvaldība nodrošina, ka tā pati, tās iestādes vai kapitālsabiedrības kā pasūtītāji noteiktā laikposmā kopā iepērk vismaz šajā likumā noteiktos procentus tīru autotransporta līdzekļu, norādīts lēmumā.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzību, konkrētās lietas apstākļos nekonstatēja, ka pasūtītājs, konkursā neparedzot iegādāties tīros autotransporta līdzekļus, būtu pieļāvis Sabiedrisko pakalpojumu iepirkuma likuma pārkāpumu, tādēļ iesniedzēja iesniegums atzīts par nepamatotu.

Tādējādi komisija nolēma atļaut “Jelgavas autobusu parkam” turpināt iepirkuma procedūru un slēgt līgumu slēgtajā konkursā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LETA jau vēstīja, ka “Jelgavas autobusa parka” konkursā paredzēta desmit jaunu ar dīzeļmotoru un hibrīdsistēmu darbināmu “M3” kategorijas pirmās klases autobusu un to rezerves daļu piegāde ar ekspluatācijas cikla servisa nodrošinājumu.

Prognozētā līgumcena ir trīs miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Savukārt darbu izpildes termiņš ir 60 mēneši jeb pieci gadi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jau ziņots, ka “Jelgavas autobusu parka” apgrozījums 2022.gadā bija 4,402 miljoni eiro, kas ir par 2,5% mazāk nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās 4,9 reizes – līdz 18 977 eiro. Uzņēmums reģistrēts 1993.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1,486 miljoni eiro. Tas pieder Jelgavas pilsētas pašvaldībai.

Informācija Firmas.lv liecina, ka “B-Bus” apgrozījums 2022.gadā bija 7,163 miljoni eiro, kas ir par 3,7% mazāk nekā 2021.gadā, kā arī uzņēmums cieta zaudējumus 758 793 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Kompānija reģistrēta 1998.gadā, un tas pamatkapitāls ir 240 122 eiro. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Maltā reģistrētā “Bus Group Ltd”.

Foto: jelgava.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.