Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Jelgavā atklās 112 kontaktu centru

Trešdien, 28.jūnijā, pulksten 13 Dobeles ielā 16, Jelgavā svinīgi tiks atklāts Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) 112 Jelgavas kontaktu centrs, kas ir nākamais no ERAF “Vienota kontaktu centra platforma operatīvo dienestu darba atbalstam un publisko pakalpojumu piegādei” projekta realizācijas atbalsta posmiem. Pirmais kontaktu centrs, kas atrodas Cēsīs, tika atklāts pērnā gada septembrī, informē VUGD.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Centra atklāšanā piedalīsies iekšlietu ministrs Māris Kučinskis, VUGD priekšnieka vietnieks pulkvedis Jānis Grīnbergs, Nodrošinājuma valsts aģentūras direktore Ramona Innusa, kā arī citi viesi.

“Notiekot jebkāda veida negadījumam, svarīgas ir sekundes, tāpēc nepārtraukti uzlabojam sava sniegtā pakalpojuma kvalitāti, lai iegūtu papildus sekundes. Tehnoloģiski vienā brīdī sapratām, ka bez būtiskiem uzlabojumiem un uz 112 zvanu centra saņemto zvanu apstrādes sistēmas izmaiņām, sekundes iegūt vairs nav iespējams. Tāpēc izvērtējot citu valstu pieredzi, jau vairākus gadus atpakaļ tika pieņemt lēmums virzīties uz vienotas kontaktu centra platformas īstenošanu, kas paātrinātu un uzlabot sabiedrībai sniedzamo operatīvo dienestu pakalpojumu pieejamību, kā arī nodrošināt vienota kontaktu centra funkcionalitāti valstī. Šodien Jelgavā atklājam jau otro no trīs jaunajiem kontaktu centriem. Pērn Cēsīs atklājām pirmo. Joprojām turpinām aktīvu darbu pie jaunās sistēmas testēšanas un uzlabošanas,” teic VUGD priekšnieka vietnieks Jānis Grīnbergs.

Līdz šim katrā no operatīvajiem dienestiem saņemto zvanu pieņemšana un apstrāde atšķīrās. Ieviešot vienotā kontaktu centra platformu būtiski tiks mainīta ziņojumu saņemšanas un resursu vadības struktūra, bet tieši – Latvijā tiks ieviests divu līmeņu 112 ārkārtas palīdzības izsaukumu apstrādes modelis. Pirmais līmenis ir 112 kontaktu centrs, kurā ienāks visi iedzīvotāju ziņojumi – zvani, ecall, īsziņas. Savukārt, otrais līmenis ir resursu vadības centri, kas tiks izveidoti katrā no dienestiem – VUGD, Valsts policijā (VP) un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD), un atradīsies atsevišķi viens no otra.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

„Kontaktu centra dispečeri saņems iedzīvotāju ziņojumus un apstrādās saņemto informāciju, atsijājot tos, kur nav nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība. Tālāk ar jaunās vienotas operatīvo dienestu resursu vadības sistēmas palīdzību vienlaicīgi informācija par ziņojumiem, kuros nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība, tiks nodota visiem notikumā iesaistāmajiem operatīvajiem dienestiem. Tātad viens būtisks laika resursa ietaupījums – dispečeri vairs nezvanīs, piemēram, NMPD dispečeriem, lai informētu par ugunsgrēku un resursu nepieciešamību notikuma vietā. Visi iesaistītie operatīvie dienesti vienlaicīgi saņems pamata informāciju par notikumu. Tas novērsīs arī vēl vienu problēmu – iedzīvotāju zvani vairs netiks pāradresēti citam operatīvajam dienestam, ja, piemēram, nepieciešama tikai VP palīdzība un tiks novērsts, ka zvana pāradresācijas laikā pārtrūkst savienojums un kavējas palīdzības saņemšana,” skaidro VUGD Vienotā kontaktu centra pārvaldes priekšnieks Hermanis Plisko.

Pēc informācijas saņemšanas par notikumu, katra operatīvā dienesta resursu vadības centrs izsūtīs uz notikumu sava dienesta resursus un piesaistīs citus, ja tie būs nepieciešami u.c. Vienotā operatīvo dienestu resursu vadības sistēma nodrošinās arī ātru savstarpējo informācijas apmaiņu par notikumu un resursu vadību – tiešsaistes režīmā visi iesaistītie operatīvie dienesti varēs sekot līdzi notikumu attīstībai.

Paredzams, ka Latvijā pilnīga pāreja uz jauno sistēmu notiks šī gada laikā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Projektā piedalās VUGD, VP, Valsts Robežsardze, NMPD un Iekšlietu ministrijas informācijas centrs.

Foto: Jelgava.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.