Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Jelgavniekiem – ātrgaitas ceļš un strauji vilcieni

Kādi uzlabojumi gaidāmi ne tikai pasažieru pārvadājumos ar vilcieniem, bet arī Jelgavas un Jelgavas novada autobraucējiem, to intervijā “Ziņām” stāsta satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Tālis Linkaits par paveiktajiem un plānotajiem ceļu remontiem, dzelzceļa un autotransporta attīstību

Jau tuvāko gadu laikā jelgavnieki uz Rīgu ar pasažieru vilcienu varēs doties ne tikai ērtāk, bet arī ātrāk. Jau nākamgad Latvija saņems pirmos uzņēmuma “Škoda” ražotos pasažieru vilcienus. Tam gatavojoties, sākti arī sliežu ceļu uzlabojumi, lai vilciens no Rīgas uz Jelgavu atsevišķos posmos varētu braukt ar 140 kilometru stundā lielu ātrumu. Kādi uzlabojumi gaidāmi ne tikai pasažieru pārvadājumos ar vilcieniem, bet arī Jelgavas un Jelgavas novada autobraucējiem, to intervijā “Ziņām” stāsta satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Kādi ceļi šā gada būvdarbu sezonā Jelgavas novadā ir remontēti? Vai izdarītais atbilst plānotajam?

Pēdējos gados visā Latvijā darām ļoti daudz ceļu sakārtošanā, un, ceru, autovadītāji to ir pamanījuši un novērtējuši. Jelgavas novada raksturīga iezīme, ka ir ļoti sazarots reģionālās un vietējās nozīmes ceļu tīkls. Ir vairāki ceļi, kas iet viens otram paralēli, bet, protams, visi ceļi ir nozīmīgi un svarīgi. Šajā gadā esam sakārtojuši ceļu P96 no Jelgavas uz Auci, P94 no Jelgavas uz Codi, P97 no Jelgavas uz Dobeli. Tas arī bija plānots. Un paveikti ne tikai vienkārši asfaltkārtas sakārtošanas darbi, bet faktiski lielā kilometrāžā veseli ceļu posmi ir pārbūvēti.

Vai ir jau konkrēti plāni nākamajam gadam? “Latvijas valsts ceļu” atsūtītajā kartē kā neapmierinošs iezīmēts ceļš uz Kalnciemu, arī posms Olaine–Jelgava – tie ir remontu plānos?

Nākamgad plānojam sakārtot P93 Iecavas virzienu, kā arī turpmākajos gados ceram saremontēt P99 virzienā uz Kalnciemu. Kad tos sakārtosim, Jelgavai uz visām pusēm būs ļoti kvalitatīvs un labs asfalts.

A8 Rīga–Jelgava ir šoseja, pa ko atļautais braukšanas ātrums bija 100 kilometru stundā, bet vietām seguma kvalitāte nav teicama. Vai ir plāni to uzlabot?

Tieši pretēji, viena ceļa puse ir ļoti labas kvalitātes, otrā virzienā nākamgad sāksies būvdarbi. Jāatvainojas braucējiem, ka būs zināmas neērtības, bet pēc tam ceļš būs ļoti labā stāvoklī.

Uz šo ceļu skatāmies kā uz tādu, kas ļoti ātri tuvojas ātrgaitas ceļa statusam. “Latvijas valsts ceļi” šobrīd izvērtē, kuri varētu būt tie ceļi, kur iespējams palielināt ātrumu līdz 110 kilometriem stundā, un šis ir ceļš, kuram ir potenciāls tādam būt.

Šogad P94 atjaunoja 15 kilometru garajā posmā no Staļģenes gandrīz līdz Jelgavai. Staļģenes, Dzirnieku, Bluku iedzīvotāji ļoti apmierināti ar ceļa remontu, bet ar piebildi. Proti, pusotru kilometru garš ceļa posms no Mežciema līdz maģistrāles A8 aplim jeb Jelgavas apvedceļam netika iekļauts P94 atjaunošanas projektā. Tas, kā bija, tā palicis bedrains. Kāpēc? Kādi īpaši apstākļi?

Tas ir tāpat, kā Rīgas–Jūrmalas virzienā redzam, kur beidzas valsts īpašums un sākas pašvaldības. Jūrmalas šoseju esam uztaisījuši ļoti labi atbilstoši visiem Eiropas standartiem tik tālu, cik tas ir valsts ceļš. Tāpat arī Jelgavā var redzēt, kur beidzas valsts atbildība un sākas pilsētas atbildība. Jelgavai no visām pusēm ceļus būsim sakārtojuši, un tālāk pilsētai pašai ir jāsakārto tranzītielas un ceļi, kas robežojas ar valsts ceļiem. Man ir bijušas sarunas ar Rāviņa kungu par šo posmu, kas iztrūkst. Esmu sapratis, ka pašvaldība gatavojas šo ceļu projektēt un sakārtot. Nav tā, ka pašvaldībai tas nerūp, bet vajadzīgs laiks.

Visu interviju lasiet 16.decembra “Zemgales Ziņās”

Teksts: Sigita Roķe

Foto: publicitātes

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.