Zemgalē līdz 2027.gadam plāno atjaunot reģionālos autoceļus vismaz 119 kilometru garumā

Zemgalē līdz 2027.gadam plāno atjaunot reģionālos autoceļus vismaz 119 kilometru garumā.

Zemgalē līdz 2027.gadam valsts reģionālos autoceļus plānots atjaunot vismaz 119 kilometru garumā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.

Starp prioritāri atjaunojamiem valsts reģionālo autoceļu posmiem Zemgalē, kur būvdarbus plānots sākt jau 2022.gadā, ir uz autoceļa P93 Jelgava-Iecava posmam septiņu kilometru garumā (no 18,18. līdz 24,8.kilometram), uz autoceļa P87 Bauska-Aizkraukle sešu kilometru garumā (no 1,92. līdz 8,38.kilometram) un uz autoceļa P88 Bauska-Linde gandrīz astoņu kilometru garumā (no 0,00. līdz 7,73.kilometram).

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) un VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis trešdien tiešsaistē Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē iepazīstināja ar reģionālo autoceļu uzlabošanas plānu turpmākajiem sešiem gadiem.

Tā bija noslēdzošā tikšanās plānošanas reģionos – iepriekš Valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027.gadam apspriests ar Kurzemes, Rīgas, Latgales un Vidzemes pašvaldību vadītājiem.

“Valsts reģionālo autoceļu būvniecības plāns līdz 2027.gadam paredz ievērojami uzlabot valsts reģionālo ceļu tīkla kvalitāti un savienojamību starp novadu centriem, kā arī pārrobežu autoceļus. Lai tam piesaistītu nepieciešamo finansējumu, vajadzīga mērķtiecīga plānošana, kā dēļ arī tapusi šī programma,” pauž Linkaits.

Sākotnējais valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027.gadam paredz, ka būvdarbi veicami uz valsts reģionālajiem autoceļiem apmēram 1360 kilometru kopgarumā, tai skaitā paredzot 183 kilometru grants autoceļu posmu asfaltēšanu. Jau nākamā gada budžetā Satiksmes ministrijai piešķirti papildu 57,7 miljoni eiro, kas tiks investēti reģionālo ceļu būvniecībā. Par šiem līdzekļiem plānoti autoceļu pārbūves darbi aptuveni 280 kilometru garumā visā Latvijā, savukārt 2021.-2023.gadā investīcijas no valsts budžeta paredzētas pusei no šajā plānā identificētajiem valsts reģionālajiem autoceļiem. Kopumā papildu nepieciešamais finansējums kvalitatīva valsts reģionālo autoceļu tīkla veidošanai līdz 2027.gadam ir 358 miljoni eiro.

Līdzīgi ar pašvaldībām iepriekš tika izdiskutēta Valsts galveno autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040.gadam, kas valdībā jau ir apstiprināta. Tās īstenošana ir uzsākta ar pirmajiem darbiem, lai Rīgas apvedceļu pārbūvētu par četru joslu ātrgaitas autoceļu.

Foto: no arhīva

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.