Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Ja esi īstajā vietā, sasniegumi neizpaliek

Foto: fotostudijas.lv

Jaunuzņēmumu eksperts Ričards Švītiņš dalās pieredzē par sava profesionālā ceļa bruģēšanu

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

24 gadus vecais Ričards Švītiņš karjeras ceļu uzsācis nesen, bet pavisam droši. Viņš ir augstskolas RISEBA “Jaunuzņēmumu ekonomika un finanses” programmas direktors, RISEBA Radošā biznesa inkubatora vadītājs, LIAA Jaunuzņēmumu atbalsta nodaļas eksperts, kā arī sava uzņēmuma vadītājs. Savu profesionālo dzīvi skaidri redz uzņēmējdarbībā, specializējoties jaunuzņēmumu jomā. Interese par uzņēmējdarbību Ričardam radās jau vidusskolā, mācoties Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā komerczinību virziena klasē, kur tradicionāli ir jāveido savs pirmais uzņēmums, biznesa plāns, kas jāprezentē un jāpārstāv.

– Kādu produktu ražoji savā skolēnu mācību uzņēmumā?

Skolēnu mācību uzņēmumu laikā kopā ar vēl diviem klasesbiedriem mēs ražojām ādas jostas vīriešiem, kur priekšējā emblēmā bija iegravētas latvju rakstu zīmes. Ļoti patriotisks produkts. Pēc šīs pieredzes radās interese un kļuva skaidrāks koncepts, kā piedāvāt produktu tirgū, kā pārstāvēt sevi, savu produktu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

– Šovasar absolvēji RISEBA bakalaura studiju programmu “Jaunuzņēmumu ekonomika un finanses”. Lūdzu, raksturo vārdu “jaunuzņēmums”.

Latvijas likumdošanā tas ir definēts šādi: “Jaunuzņēmums ir kapitālsabiedrība ar augstu izaugsmes potenciālu, kuras pamatdarbība ir saistīta ar mērogojamu biznesa modeļu un inovatīvu produktu izstrādi, ražošanu vai attīstību.” Ja jāpaskaidro, – tas ir produkts vai pakalpojums, kam ir ļoti lielas iespējas īsā laikā sasniegt lielu auditoriju un veicināt inovatīvu produktu ražošanu. Sarunvalodā biežāk tiek lietots angļu valodas termins “start-up”, bet mēs cenšamies valodā iedzīvināt un lietot terminu “jaunuzņēmums”.

– Kāda ir atšķirība starp jaunuzņēmumu un vienkārši uzņēmumu?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jaunuzņēmums un jauns uzņēmums nav viens un tas pats. Jauns uzņēmums var būt veikals, kur tirgo bulciņas, bet jaunuzņēmums ir tāds, kam īsā laikā ir iespējams liels izaugsmes potenciāls, inovatīvais aspekts, mērogojamība, jaunuzņēmumam būs visas plašās pasaules iespējas, kas visdrīzāk bulciņu veikalam nebūs.

Visu interviju varat lasīt 6. janvāra “Zemgales Ziņās”

Teksts: Liene Krūmiņa

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.